Subject: Vs: Päring KüTS (NIS2) kohaldumise kohta – Wolf Group OÜ
From: "Liina Lumiste" <[email-masked]>
To: "Jano Kahr" <[email-masked]>
Cc: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 11:01:06 +0300

Tere!

Arvestades teie poolt esitatud infot, sh, et ettevõte ületab keskmise
suurusega ettevõtte (majandusaasta jooksul 50 või rohkem töötajat ja kelle
aastabilansimaht või aastakäive ületab 10 miljonit eurot ) künnise nii
töötajate arvu kui ka käibe poolest, on Krimelte OÜ teenuseosutaja KüTS §
3 lg 5 p 2 kohaselt.
KüTS § 3 lg 5 p 2 kohaselt loetakse oluliseks üksuseks ja seega
teenuseosutajaks KüTS-i tähenduses ettevõtjad, kes tegelevad Euroopa
Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 1907/2006  artikli 3 punktides 9 ja
14 osutatud ainete valmistamisega ning ainete või segude levitamisega,
ning ettevõtjad, kes toodavad ainetest või segudest  tooteid viidatud
määruse artikli 3 punkti 3 kohaselt.  Eelnev viitab määruses 1907/2006
artiklis 3 antud definitsioonidele. Selle järgi on hõlmatud:

*	ettevõtja, kes on tootja ehk ühenduses asutatud füüsiline või
juriidiline isik, kes toodab ainet ühenduse piires (art 3 p 9). Seejuures
aine on defineeritud kui looduslik või tootmismenetluse teel saadud
keemiline element või selle ühendid koos püsivuse säilitamiseks vajalike
ja tootmismenetlusest johtuvate lisanditega, välja arvatud lahustid, mida
on võimalik ainest eraldada, mõjutamata aine püsivust või muutmata selle
koostist (art 3 p 1)
*	ettevõtja, kes on levitaja - ühenduses asutatud füüsiline või
juriidiline isik, kaasa arvatud jaemüüja, kes üksnes ladustab ainet ja
viib aine turule ainena või valmistise koostisainena kolmandate isikute
jaoks (art 3 p 14);
*	ettevõtja, kes toodavad ainetest või segudest tooteid ehk esemeid,
millele antakse tootmise käigus teatud kuju, pinnaviimistlus või kujundus,
mis määrab tema funktsiooni suuremal määral kui tema keemiline koostis
(art 3 p 3);

Seega, kui Krimelte OÜ tegeleb nii ehituskeemia toodete tootmise kui
turustamisega, kvalifitseerub see RIA hinnangul nii ainete turustaja kui
toodete tootjana KüTS § 3 lg 5 p 2 alla, olles sellega oluline üksus.

Lugupidamisega

 Liina Lumiste

Õigusnõunik

liina.lumiste <mailto:[email-masked]> @ria.ee

+372 55617734

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139a, 15169 Tallinn

ria.ee

  _____

Saatja: Jano Kahr
Saadetud: reede, 22. mai 2026 14:03
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet
Teema: Vs: Päring KüTS (NIS2) kohaldumise kohta – Wolf Group OÜ

You don't often get email from [email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere

Pöördun teie poole seoses 1. jaanuaril 2026 jõustunud küberturvalisuse
seaduse (KüTS) muudatustega, millega võeti üle EL-i NIS2 direktiiv.
Soovime ametlikku selgust ühes konkreetses küsimuses: kas Wolf group OÜ
kvalifitseerub KüTS § 3 tähenduses seaduse subjektiks.

Ettevõtte taust hindamiseks:

- Ettevõte: Krimelte OÜ, registrikood [10167362], Eesti emaettevõte
rahvusvahelises Wolf Groupi kontsernis.
- Tegevusala: ehituskeemia toodete (polüuretaanvahud, hermeetikud, liimid
jms) tootmine ja turustamine kaubamärkide all nagu Penosil ja Olivé.
- Suurus: ettevõte ületab keskmise suurusega ettevõtte künnise nii
töötajate arvu kui ka käibe poolest.
- Kontsernistruktuur: Wolf Groupil on ettevõtteid mitmes EL-i riigis (sh
EE, LT, LV, RO, PL, FR, ES); Eestis paikneb kontserni tootmis- ja
juhtimistegevus.

Oleme tutvunud KüTS § 3 toodud teenuseosutajate ja üksuste
definitsioonidega, kuid kuna meie sektori klassifikatsioon ei ole üheselt
selge, ei suuda me enesehindamise teel jõuda kindla järelduseni. Seetõttu
palume teie hinnangut:

Kas Wolf Group OÜ kuulub KüTS kohaldamisalasse seaduse subjektina,
arvestades ülaltoodud tegevusala, suurust ja kontserni konteksti?

Kui vastuse andmiseks on vaja täiendavaid andmeid, esitame need meeleldi.

Täname juba ette abi eest.

Lugupidamisega